Vacanta in Tasmania

Nu poti vizita Australia fara sa treci macar cateva zile si prin Tasmania, mai ales daca esti iubitor de natura. De preferat, cel putin o saptamana. Eu am stat doar 4 zile in Tasmania si n-am apucat sa ma bucur de tot ce are de oferit, si ca de obicei, am facut totul pe graba. Si nu, n-am vazut niciun diavol tasmanian…
Daca te afli in Australia, poti ajunge in Tasmania pe doua cai: pe calea aerului, din majoritatea oraselor mari, sau cu ferryboatul. Aici, in functie de traseul pe care l-ai ales, poti ateriza in unul din cele doua aeroporturi: cel din Hobart sau cel din Launceston. Din Melbourne pana in Hobart faci aproximativ o ora, cu oricare din companiile de aici Virgin Australia, Quantas sau lowcosturile Tiger Airways sau Jet Australia. Eu am zburat cu Tiger Airways si am platit in jur de 300 de dolari australieni, dus-intors, dar rezervat cu cateva luni inainte.

In Devenport, poti ajunge si cu ferryboatul daca esti pregatit pentru mai multe ore de drum. Ferryboatul Spirit of Tasmania traverseaza stramtoarea Bass in aproximativ 10 ore. Costa cam la fel de mult ca un drum cu avionul si poti opta pentru varianta de noapte care pleaca in fiecare zi la 7.30 seara si ajunge a doua zi la 6 dimineata sau cea de zi, care pleaca la 9.am si ajunge la 6.am. Daca alegi sa calatoresti noaptea ai mai multe posibilitati de cazare, pentru toate buzunarele: de la cabine simple cu paturi pliante pana la cabine de lux tip apartament. La bord gasesti pe langa restaurante si shopuri, o sale de cinema , un internet cafe, o sala de jocuri si o zona de joaca pentru copii. Wow, tocmai am realizat ca fac reclama ferryboatului si nici macar nu l-am folosit. Am perferat sa zbor din Sidney direct pana in Hobart.

Aflata la 240 de km distanta de Australia, salbatica Tasmania este un arhipelag de peste 300 de insule, care ocupa o suprafata de 68,401 km2. Peste 40% din insula este un parc national protejat, casa a celor mai rare animale, pasari, insecte si plante. Populatia Tasmaniei d-abia depaseste 500.000 de locuitori din care mai bine de jumatate se afla in Hobbart.
Daca aterizezi, ca mine, dintr-o metropola supraaglomerata, linistea si pacea acestui loc te vor lovi din plin.
Nu stiam mare lucru despre Tasmania, decat ca e un loc indepartat, salbatic si misterios. Oamenii sunt foarte prietenosi si stau la povesti cu tine, si sunt foarte mandri de orasul lor asa ca nu ezita sa-ti povesteasca tot felul de lucruri- de la informatii istorice precise, la povesti despre aborigeni si legende urbane. Asa am aflat ca numele Tasmaniei se trage de la un explorator olandez pe nume Abel Tasmna, primul care a povestit in Europa despre existenta Tasmaniei, in anul 1642.

Fiind vorba de o zona mai muntoasa inconjurata de ape si lovite des de furtuni, nu va asteptati la temperaturi prea ridicate. Verile spre exemplu (decembrie- februarie) temperatura maxima ajunge cam la 20 °C. Iarna, temperaturile nu depasesc 10 grade iar in restul anului temperatura medie in orase este de maxim 16 grade.

In cele 4 zile cat am stat in Tasmania, am vizitat Hobart si am facut o excursie de o zi pana in Wineglass Bay din Freycinet National Park despre care o sa povestesc cu detalii in alta zi.

Chiar daca nu e are o suprafata prea mare, majoritatea tasmanienilor conduc masini asa ca cel mai bine ar fi daca reusesti sa inchireizi o masina si sa-ti faci propriu traseu. Asta daca nu ai o problema cu faptul ca se conduce pe partea stanga.

About Oana
Turist & călător în peste 50 de ţări din lume, adică mai puţin de 50% din ceea ce-mi doresc să descopăr. Fac slalom printre amintiri şi–mi aleg cele mai frumoase locuri pe care le-am călcat în picioare.

4 comments

1. DIn cate am inteles, diavolul tazmanian a fost trecut pe lista speciilor pe cale de disparitie (din cauza unei forme agresive de cancer ) asa ca slabe sanse sa vezi unul in realitate.

2. @Ovidiu – oricum nu imi propusesm sa vad vreun diavol tasmanian, dar a fost intrebarea pe care mi-au pus-o toti cand m-am intors de acolo:) asa ca am inceput cu ea , ca sa ma asigur ca nu o sa ma mai intrebe nimeni..

3. Buna, Oana! te rog frumos, spune-mi cum ai obtinut viza pentru intrare pe teritoriul lor? ma intereseaza si pe mine.
    Iti multumesc frumos!

4. Buna Maria- eu mi-am luat viza online, aici http://www.immi.gov.au/e_visa/visitors.htm.
    dar chiar si asa trebuie sa indeplinesti o multime de conditii iar cand ajungi la granita or sa iti ceara rezervare la hotel, bilet de avion, etc..si ar fi bine sa te duci fix in perioada in care ceri viza..eu m-am dus mult mai tarziu decat am scris in cerere si m-au tinut vroe 2 ore sa ma chestioneze..