De ce m-as intoarce in Egipt

Am fost o singura data in Egipt si sper sa am ocazia sa ma mai intorc, macar sa vad Cairo, orasul pe care l-am ratat prima oara. Alt motiv ar fi sa explorez mai bine Luxorul si sa ajung musai la Alexandria.

Hurghada, locul in care am ajuns prima oara, este o statiune mica, la Marea Rosie, plina de bazaruri cu suveniruri si cateva baruri, inclusiv un Hard Rock Cafe plin de turisti nemti si britanici. M-am cazat, fiind intr-o vacanta cu o agentie, la Shedwan Garden Hotel, un hotel ok, inconjurat de gradini de palmieri si flori, cu plaja ingradita (lucru care te face sa te simti cam prost) si cateva carciumi in care sa fumezi shisha si sa gusti vinul rosu egiptean, tare si dulce. Plaja si gradinile m-au tinut pe langa hotel vreo cateva zile, insa dup-aia m-am plictisit destul de tare si am luat la rand excursiile oferite de agentie, mai putin pe cea cu Cairo.

Plaja in Hurghada

Prima excursie pe care am ales-o, care a costat la vremea aia, prin 2005, vreo 30 de dolari, cu tot cu mese, a fost la Luxor, la templul Karnak. Aici se mai gaseau doua obeliscuri si scarabeul sacru pe care trebuia sa-l ocolesti de vreo 10 ori pentru noroc, lucru pe care il faceau in mod ridicol mai toti turistii. De aici, am trecut Nilul cu vaporasul spre Valea Regilor, Valea Reginelor si cateva fabrici de alabastru. Imi amintesc de trasurile de pe malul Nilului, de un cer senin si adanc, de bazaruri, de colosii din Rhodos, soarele arzator, desi era inceput de ianuarie, de casele cu acoperisuri neterminate, de satele care pareau pustii si, mai ales, de aerul mistic din Valea Regilor.

Nilul si cativa egipteni
Valea Regilor
templu in valea reginelor
Templu in Valea Reginelor

Din pacate, in Valea Regilor poti intra doar in trei morminte, pe care le alege ghidul, morminte in care gasesti niste sarcofage, pe care oricata curiozitate ai avea nu ti le deschide nimeni. Oricum in ele, dupa cum spunea ghidul, nu mai e nimic, toate mumiile au fost duse in Cairo la muzeu. La intrarea in morminte strabati tuneluri lungi, prafuite, cu picturi pe ziduri si multe trepte pe care le cobori parca undeva in adancul desertului.

valea reginelor detaliu

valea regilor

Dupa alte doua zile de stat la plaja si frecat menta am plecat in Sahara, intr-o excursie cu jeepul, intr-un sat beduin, frumos amenajat, special pentru turisti, deoarece nici un beduin autentic nu se preteaza sa distreze vizitatorii. Satul beduin, cu cateva corturi, pe care fluturau din loc in loc steaguri verzi, anuntand ca acolo locuiau fete gata de maritat, parea cumva rupt din alta lume. Cativa beduini ne-au servit cu ceai, ne-au cantat si ne-au dat placinte, seara s-a lasat si intr-un apus printre dune, ne-am intors capiati catre hotel, nu inainte insa de a vedea Fata Morgana.

sat beduin
sat beduin pentru turisti
fata morgana 2
Cica fata morgana

desert1

Restul zilelor din vacanta mea de doua saptamani am preferat sa le stau la plaja, renuntand la piramide in favoarea unor excursii pe mare pentru snorkeling si scufundari la insulele de corali. Am mai ales o croaziera la insula Giftun si o excursie cu barca cu fundul de sticla unde m-am saturat de vazut pesti colorati si corali.

insula giftun
Insula Giftun

Asa cum stie toata lumea, peste tot in Egipt se da bacsis, nu exista preturi fixe, negocierea e la ea acasa chiar si la farmacie. In general, un bacsis de 5 lire egiptene este suficient. Egiptenii sunt foarte prietenosi, mai ales cei care urmaresc sa-ti vanda ceva, care sfarsesc in cele din urma sa devina agasanti. Te servesc cu ceai si iti prezinta marfa cu atata persuasiune incat ti-e greu sa le rezisti si te trezesti odata ajuns acasa cu geanta plina de statuete din creta vopsita in negru, saluri si esarfe, tutun, cafea cu arome ciudate, rochii egiptene imposibil de purtat, parfumuri, narghilele pentru toata familia si papirusuri.

About Livia

2 comments

1. Mulțumesc pentru articol, am retrăit călătoria în Egipt. A fost o adevărată aventura cu bune și cu rele. M-as întoarce în Egipt oricand.