Corfu, insula care merita cel putin o vizita

In Corfu am vazut cea mai albastra mare, cele mai frumoase grote si cele mai spectaculoase peisaje cu munti, paduri si mare, toate laolalta. M-as intoarce in fiecare an in Corfu si, daca ar fi posibil, mi-as deschide acolo o cofetarie mica, asa cum am vazut ca facuse o englezoaica de vreo 50 de ani, Jeni, care vindea cheesecake in Sidari, la 4 euro felia, si parea destul de multumita de viata ei. Multi care merg la ea nu se aleg doar cu un cheesecake, la care iti face reducere daca n-ai bani suficienti, ci si cu multe povesti despre cum a renuntat la o viata in Anglia pentru a avea propria ei afacere in Sidari.

Plaja din Sidari

Daca vrei o vacanta relaxanta, activa si cat de cat aproape de Romania, alege insula Corfu, una dintre cele mai misto insule grecesti, unde n-o sa te plictisesti nicio secunda. Ofertele la agentiile de la noi pentru insula Corfu sunt destul de ok, asta daca vrei sa mergi acolo cu avionul, cu o cursa charter, si sa eviti un drum obositor cu masina sau autocarul. Cu masina faci vreo 14 ore, ceea ce inseamna ca trebuie sa te opresti undeva pe drum pentru o noapte, ca sa nu ajungi acolo complet zombie. Pana in Corfu sunt aproximativ 1000 de kilometri si exista doua variante de drum, prin Sofia si Kulata sau prin Stara Zagora-Makaza-Komotini. Drumul prin Komotini e mai scurt si e mai liber, insa e putin mai scump din cauza taxelor de autostrada. Din Igoumenitsa se ia feribotul pana in Corfu Town, iar calatoria dureaza o ora si jumatate. Pretul la feribot costa 7 euro de persoana, iar pentru masina 33 de euro.

Ce poti sa faci odata ajuns pe insula?

1. Sa vizitezi Corfu Town

Cu stradute pietruite, cladiri in stil venetian, terase cochete, cofetarii, magazine cu suveniruri frumoase, muzee si catedrale, Corfu Town e un orasel superb in care poti sa te invarti cu orele fara sa te plictisesti. Nu o data m-am gandit ca daca mai revin pe insula asta, n-ar fi o idee rea sa ma cazez in Corfu Town si nu in cine stie ce statiune micuta. Corfu Town mai este cunoscut si sub numele de Kerkyra si este monument UNESCO.

2. Sa faci turul insulei

Ca in orice insula greceasca, turul insulei este cea mai populara excursie. Turul insulei il poti face pe uscat sau pe mare si iti ia cam o zi intreaga. Eu am ales turul cu autocarul si, desi, am avut in autocar o femeie ghid foarte enervanta, m-am bucurat ca am vizitat Achileio, resedinta de vara a imparatesei Sissi, aflata la 12 km de Corfu Town, am oprit in Paleokastritsa, una dintre cele mai frumoase statiuni de pe insula, am trecut prin tot felul de sate si am stat la niste terase, pe munte, de unde aveam niste privelisti superbe.

3. Sa mergi intr-o croaziera pana la insulele Paxos-Antipaxos si Grotele Albastre

Daca nu ai rau de mare, aceasta croaziera este foarte relaxanta. Prin zona grotelor albastre o sa ai parte de o mare turcoaz ca in Thailanda unde te poti balaci, impreuna cu tot felul de bogatani, veniti aici cu iahturile. O sa-ti para rau ca stai atat de putin, insa iti poti lua o excursie special pentru plajele micute din zona asta si sa iti petreci mai mult timp balacindu-te pe aici.

4. Sa te plimbi cu barca cu fund de sticla

Ce sa zic, eu le-am bifat pe toate si cred ca e singura vacanta in care am luat toate excursiile la rand. Croaziera asta dureaza vreo ora jumate si e destul de amuzanta. Daca ai si copii, cu atat mai bine, ei se vor distra si mai tare cand niste scafandri le vor flutura niste homari uriasi pe sub fundul barcii de sticla, asta ca sa nu pleci dezamagit ca n-ai vazut cine stie ce pesti spectaculosi.

5. Sa mergi la parcul acvatic Aqualand

Nu e musai sa ai copii ca sa mergi la Aqualand, acest parc acvatic propune distractii pentru toate varstele, de la spa, pana la bazine de inot, jacuzzi, piscina cu valuri si tobogane de tot felul de forme si marimi, dar si zone de relaxare cu sezlonguri unde poti sa stai pur si simplu la plaja. Parcul se afla undeva pe langa Agios Ioannis si ofera parcare gratuita. Are o zona de restaurante si fast-food-uri, este plin de copaci exotici si iti garanteaza ca n-o sa pleci de acolo pana seara tarziu.

6. Sa faci snorkeling, scuba diving si sa te plimbi cu bicicleta

Insula asta are cele mai misto locuri de snorkeling si scuba diving pe care le-am vazut pana acum in Grecia. Apele sunt asa limpezi si peisajele in jur asa frumoase, incat o sa te simti ca intr-un mic paradis. De asemenea, cand te saturi de excursii cu autobuzul sau barca, snorkeling, baut beri si stat la plaja, ia-ti o bicicleta si plimba-te pe unde ai chef, ai ce descoperi pe insula.

7. Sa urci pe varful muntelui Pantokrator, cel mai inalt de pe insula

Daca iti plac drumetiile pe munte, sigur o sa te multumeasca sa faci un traseu pana pe varful muntelui Pantokrator, de 906 metri. De asemenea, poti explora la pas diverse zone de pe langa fiecare satuc sau statiune. Eu am plecat pe jos din Sidari si am dat de niste golfuri superbe cu apa limpede si nisip fin.

8. Sa faci un tur al plajelor

Cele mai frumoase plaje sunt cele din Glyfada, Agios Gordis, Agios Georgios, Kassiopi si Kavos. Plaje mai inguste, printre stanci, cu peisaje spectaculoase, gasesti si in Paleokastritsa, o statiune mai de lux, despre care se spune ca este preferata lui Brad Pitt.

9. Sa mergi intr-o excursie pana in Albania

Albania e foarte aproape de Corfu, iar daca te roade curiozitatea sa vezi si o plaja albaneza, ti se pune la dispozitie o asemenea excursie.

10. Sa te intorci in Corfu Town

Da, sa revii aici, sa vizitezi cele doua fortarete, sa te plimbi prin Piata Esplanada, sa mananci niste prajituri, sa iti cumperi niste sandale colorate din piele, sa mananci niste fructe de mare si sa bei niste bere cu ghimbir.

Unde te cazezi?

In excursia mea in Corfu am stat in Sidari, un orasel la 35 de kilometri de Corfu Town, cu multi britanici petrecareti, baruri si cluburi. Apartamentul in care am stat avea o frumoasa gradina de maslini in fata si era o adevarata placere sa iti bei cafeaua pe terasa. Plaja era la vreo 5 minute de mers pe jos de pensiune si era cam plina de alge prin anumite zone, insa, avand in vedere ca nu prea am stat prin Sidari, nu prea a contat. De aici luam autobuzul (transportul public) si mergeam prin tot felul de locuri de pe insula, era mult mai ieftin sa imi organizez eu excursiile si sa nu le iau pe cele propuse de agentiile de turism. Daca mergi cu masina, cu atat mai bine.

Cazare gasesti si la fata locului, am vazut o gramada de locuri frumoase unde te puteai caza, cu numarul de telefon pus pe poarta, locuri pe care nu le gasesti de obicei pe net.