Ciudad de Mexico

Am petrecut aproape o  luna in Mexic, tara pe care o recomand cu caldura oricui cauta un loc de vacanta care sa combine natura (mare si munte) cultura, istorie si orase interesante.

Inevitabil, am inceput cu capitala, Ciudad de Mexico, unde am stat doar 5 zile asa ca nu am pretentia ca am descoperit-o cum trebuie ci doar am bifat superficial cateva dintre atractiile recomandate de ghidurile turistice. Ciudad de Mexico este enorm (peste 20 de milioane de locuitori), aglomerat si haotic, dar are un farmec pe care nu-l poti nega.
Indiferent cat de ascutit iti e simtul de orientare, in Mexico City esti pierdut fara harta, si chiar si asa, e bine sa nu te aventurezi in zonele periferice ci sa te limitezi la centrul istoric si la zonele turistice, pentru ca sunt atat de multe de descoperit incat n-ai sa regreti.

Am ajuns aici in preajma craciunului, asa ca majoritatea muzeelor erau inchise si parca toata lumea iesise in strada. Am luat-o la pas prin centru istoric – numit si zocalo– unde indienii aborigeni o pusesera de un spectacol in toata regula, am vizitat Piata Constituitei cu Catedrala metropolitana si biserica El sagrario. Mexico City iti incanta ochiul cu arhitectura coloniala si e intesat de muzee si spatii culturale.

Daca iti place arta, in special pictura murala, aici e locul unde o vei intalni la tot pasul. Diego Rivera, Orozco, Posada, Frida Kahlo au impodobit peretii multor cladiri, atat cele aflate in muzee cat si cateva case particulare. Palacio de Bellas Artes e un loc care nu trebuie ratat. Fanii Frida Kahlo trebuie neaparat sa dea o tura in Casa Azul, unde se afla numeroase opere ale artistei.

Multe din operele lui Diego Rivera pot fi admirate si la Palacio National sau la Muzeul de Arta Contemporana. Pentru iubitorii de istorie exista ruinele Templului Mayor numit si marea piramida a lui Tenochtitlan, aflate fix in centrul orasului.

M-am comportat ca un turist ca la carte si am facut un tur de trei ore cu un autobuz cu doua etaje, de tipul hop on hop off, din care apuci sa vezi cam cele mai importante edificii ale capitalei.
Un loc deosebit de luat cina este restaurantul Sanborns aflat in Casa de los Azulejos (casa de mozaic), o cladire veche decorata interesant, unde vei gasi o multime de bunatati.

Ziua te poti plimba prin Parque Chapultapec iar pe inserat indreapta-te spre Plaza de Garibali pentru a asculta trupele de mariachi.

Mai presus de orice m-a incantat ideea de a merga la Sonoro, piata de vrajitoare, unde se vand tot felul de leacuri si potiuni ciudate. Marea mi-a fost dezamagirea cand am dat peste o piata aglomerata si murdara, cam cum era pe vremuri Oborul, iar cand am dat in sfarsit de zona “oculta” un localnic i-a dat de inteles foarte clar unei prietene ca nu are voie sa faca poze, lovind-o cu un fel de matura peste aparatul foto. Am reusit sa vad in trecat tot felul de borcanele cu lotiuni si potiuni care promit sa pastreze iubirea aleselui, sa dezlege cununii, sa reaprinda focul pasiunii si cate si mai cate. Plus o multime de amulete, papsusi si alte ciudatenii care merita pozate. Am cascat ochii vreo 30 de minute dar nu am achizionat nimic.

Am facut cateva trasee de cate o zi la – Teotihuacan, unde am vazut un sit de piramide aztece si la Cuernavaca, despre care o sa povestesc separat.

Mexicul are un sistem de transport foarte bine pus la punct, iar autocarele leaga convenabil toate orasele principale.
Din Romania nu exista zbor direct din Romania, asa ca asteapta-te la cel putin o escala. Aeroportul principal al Mexicului este Aerportul Benito Juarez din Mexico City, unde aterizeaza majoritatea curselor din afara tarii.

About Oana
Turist & călător în peste 50 de ţări din lume, adică mai puţin de 50% din ceea ce-mi doresc să descopăr. Fac slalom printre amintiri şi–mi aleg cele mai frumoase locuri pe care le-am călcat în picioare.